RAZGLEDI I /
RAZGLEDI I /
JE TO PRETEKLOST?
Kuriran program festivalske ekipe
Pesmi metamorfoze ali takrat, ko sem se utelesila kot pliskavka
Ainá Xisto, Portugalska/Brazilija, 2024, DCP, barvni, 11'27'', ap, svp
Globoko pričevanje, ki ga vodijo več kot človeške povezave ter ženeta volja po ustvarjanju življenja in spoznanje, da se spirali časa ni mogoče izogniti, potuje skozi notranje pokrajine in pristne pogovore, da bi ponovno vzpostavilo tok metamorfoze: skakanje z bitja na bitje kot nove načine izrekanja jaza.
Zeleno sivo črno rjavo
Yuyan Wang, Južna Koreja/Kitajska/Francija, DCP, barvni, 11'30'', bd
Razgrne se sintetični svet, ki so ga skrbno zasnovala globalna zagonska podjetja. Vse povezuje temno blato – mastna, ponavljajoča se prezenca, ki spaja floro jurske dobe z okrasnimi plastičnimi rastlinami, namenjenimi v nakupovalna središča. Nafta, tako v rafinirani kot nerafinirani obliki, odpre vrata krvoločni logiki naftnega kapitalizma in globalnih praks črpanja in razkrije pomanjkljivo logiko za tehno solucionističnimi vizijami prihodnosti.
Mirujoče rože so priče
Theo Panagopoulos, VB, 2024, DCP, barvni, 17', svp
Ko palestinski filmski ustvarjalec, ki živi in dela na Škotskem, odkrije redko videni škotski filmski arhiv palestinskih divjih rož, se odloči za ponovno prisvojitev teh posnetkov. Nežen filmski esej prevprašuje vlogo ustvarjanja podob kot orodja pričevanja in nasilja, ko se ta poveže z razmerji med ljudmi in zemljo.
Images de Tunisie
Younès Ben Slimane, VB/Francija/Tunizija, 2025, DCP, čb/barvni, 15'11'', ap, svp
V Images de Tunisie [Podobe iz Tunizije] so ponovno uporabljeni in rekontekstualizirani arhivski posnetki iz obzornikov, ki jih je v 40. letih prejšnjega stoletja pro- duciral Les Actualités Françaises, združeni z novim materialom, po- snetim na istih krajih vernakularne arhitekture v berberskih vaseh južne Tunizije.
Moški številka 4
Miranda Pennell, VB, 2024, DCP, barvni, 10', svp
Gaza, december 2023. Soočenje z vznemirjajočo fotografijo v družbenih medijih sproži vprašanja o tem, kaj pomeni biti opazovalec.
Gledano nazaj
Mila Zhluktenko, Daniel Asadi Faezi, Nemčija, 2025, DCP, čb/barvni, 14'29'', ap, svp
Priseljenski delavci so zgradili trgovsko središče za olimpijado v Münchnu leta 1972. Leta 2016 je ta kraj postal prizorišče rasisti- čnega streljanja. »In zdaj to sovraštvo,« zaključi neka ženska v filmu Sohraba Shahida Salessa Naslovnik neznan (Addressee Unknown, 1983).
SKRFF
Corrie Francis Parks, Avstrija, 2024, DCP, barvni, 7', bd
Grafitarski zid na Dunaju postane arheološko najdišče in skulptura v tehniki sgraffito, medtem ko skrffologi aktivirajo sledi preteklosti s stop-motion animacijo. Toda ali se zgodovine sploh kdaj lahko jasno spomnimo v vsej njeni kompleksnosti?
Projekcija v prisotnosti avtorjev.
O AVTORJIH:
Ainá Xisto (1991, Brazilija) je režiserka in vizualna umetnica, ki je magistrirala iz filma na Visoki šoli za umetnost Portugalske katoliške univerze, svoje stvaritve pa uporablja kot psihološko magično orodje in kot posodobljanje starih povezav. Njena dela, ki povezujejo pedagogiko in imaginarij transmutacije, zdravja in ustvarjalnosti, se iz intimnega prelivajo z bistvom nerazložljivega, trans-manifest prihodnosti, ki že je.
Yuyan Wang (1989, Kitajska) je filmska ustvarjalka in multidisciplinarna umetnica, ki v svojem delu raziskuje podobe na točki produkcije in atmosfero, ki jo ustvarjajo medijski režimi znotraj ekonomije pozornosti. Njene produkcije, ki so hkrati poetične in politične, poudarjajo raznolikost učinkujoče matrice, ki obstaja med suspenzom in dejanjem.
Theo Panagopoulos (1995, Grčija) je grško-libanonsko-palestinski filmski ustvarjalec, filmski programer in doktorski raziskovalec na Škotskem. V svojem ustvarjalnem in akademskem delu raziskuje teme kolektivnega spomina, razseljenosti, razdrobljenih identitet in arhivov. Ustvarja med dokumentarnim in igranim filmom, režiral pa je več kratkih filmov, ki so bili prikazani na mednarodnih festivalih, kot so Sundance, IDFA, True/False, Slamdance, Doc Lisboa, London Short Film Festival.
Younes Ben Slimane (1992, Tunizija) je tunizijski umetnik in filmski ustvarjalec. Njegovo arhitekturno ozadje ima velik vpliv na njegove umetniške pristope. S pomočjo filma, videa, fotografije, risbe in instalacij vzpostavlja stalen dialog med arhitekturo in vizualno umetnostjo, kjer različni mediji sobivajo in odsevajo medsebojne možnosti in omejitve.
Miranda Pennell (1963, VB) je londonska umetnica in filmarka, ki v svojih filmih pogosto predeluje podobe iz britanskih kolonialnih arhivov in tako razmišlja o sodobnih razmerah. V svojem delu poudarja vlogo domišljije pri interpretaciji zgodovinskih dokumentov. Njeni nagrajeni filmi so bili prikazani na newyorškem filmskem festivalu, v Berlinu, FID v Marseillu, Dunajskem festivalu, Rotterdamu, Londonu idr.
Mila Zhluktenko (1991, Ukrajina) študira režijo dokumentarnega filma na Univerzi za televizijo in film v Münchnu. Njeni filmi so bili prikazani in nagrajeni na številnih mednarodnih festivalih, kot so IDFA, San Sebastian FF, MoMa DocFortnight in Dok Leipzig, kjer je njen film Opera Glasses prejel zlatega goloba. Njen film Aralkum (režirala ga je skupaj z Danielom Asadijem Faezijem) je na festivalu Visions du Réel v Nyonu prejel nagrado za najboljši mednarodni kratki film.
Daniel Asadi Faezi (1993, Nemčija) je filmski ustvarjalec. Režijo je študiral na Univerzi za televizijo in film v Münchnu ter na Akademiji za umetnost v Lahoreju v Pakistanu. Njegovi filmi so bili prikazani in nagrajeni na številnih filmskih festivalih, med drugim na Berlinalu, Locarnu, IDFA, Visions du Réel, DOK Leipzig in BFI London.
Corrie Francis Parks (1987, ZDA) je diplomirala na Dartmouth College in magistrirala na Univerzi Južne Kalifornije. Zdaj je izredna profesorica vizualnih umetnosti na Univerzi v Marylandu in še naprej raziskuje gibanje sličice za sličico s praktičnega vidika. Njena knjiga Fluid Frames: Experimental Animation with Sand, Clay, Paint and Pixels raziskuje taktilno naravo premikanja upogljivih materialov neposredno pod kamero.
Daniel Nuderscher (1982, Avstrija) se udejstvuje na številnih področjih umetni- škega izraza, kot so fotografija, film, kiparstvo, svetlobne instalacije, pisanje, slikarstvo, vizualna in krajinska umetnost. Svoja dela je predstavil na različnih razstavah na Dunaju, v Spodnji Avstriji, Hanoju in na Južnem Tirolskem, kratki film SKRFF pa je bil med drugim prikazan v tekmovalnem programu festivalov, kot so Annecy, Animafest Zagreb in Ottawa.