RAZGLEDI Il /
RAZGLEDI Il /
JE TO PRIHODNOST?
Kuriran program festivalske ekipe
Prihodnost bo čudaška AF, 2. del
Silvia Dal Dosso, Italija, 2024, DCP, barvni, 10', sp
Dobrodošli v svet UI in post-post-postresnice. Zavedaš se, da ni resničen. Ampak če hočeš preživeti, moraš pojesti nekaj kruha. In tam zunaj se skriva še več. Pred vrati te čakajo sintetične osebnosti. Navdih za kratki film je delo Adama Curtisa, ki je tudi pripovedovalec, pri čemer je bil njegov glas ustvarjen s programsko opremo ElevenLabs, opremeljeno s sistemom generativne UI za sintetizacijo besedila in kloniranje govora. Kot pri dokumentarnih serijah Adama Curtisa gre tudi pri tem filmu za kompilacijo arhivskega gradiva, nabranega iz neskončnega vira novic in bizarnosti, kar internet še vedno je.
Pacifiška žila
Ulu Braun, Nemčija, 2024, DCP, barvni, 12', svp
Neskončen posnetek s premikajočo se kamero skozi slikovito panoramo ameriškega Zahoda. Med lažnimi klasičnimi stavbami stoji Julian Assange kot prodajalec brezalkoholnih pijač in razmišlja o digitalizaciji našega sveta. Okoli njega se hipiji, umetniki in brezdomci trudijo, da bi se izrazili, nadzorne kamere pa ujamejo njihova sporočila. Fikcijski prizori se spojijo z dokumentarnimi posnetki. Imperij je zaposlen (s kondicijo in samooptimizacijo) in živčen (z vojsko in orožjem), medtem ko ameriške sanje drsijo v prikazensko avtosugestijo. Kje dejansko je sovražnik in kdo ima pravice za podobe? Velik požirek poživljajoče energijske pijače bi lahko pomagal pri tem, da se težke misli zazdijo lahkotne.
Tropski temperament
Elisabeth Gabrielle Lee, Singapur, 2024, DCP, barvni, 16', ap, svp
Tropski temperament razpre kodo Singapurja kot prizorišča discipliniranih tropov, pri čemer dekonstruira korenine, ki jih je to vrtno mesto pozabilo.
To ni tvoj vrt
Carlos Velandia, Kolumbija, 2025, DCP, čb/barvni, 13', ap, svp
Spomini, ukoreninjeni v močvirjih, páramih in stoletnih gozdovih na robu izginotja, trčijo s spekulacijo o prihodnosti. 500 let izkoriščanja, izgnanstva in trdoživosti napajata kolektivna bolečina in želja, da se prebijemo skozi vse to.
Mare imbrium
Siegfried A. Fruhauf, Avstrija, 2024, DCP, 2.39, čb, 12', bd
Pred časom mi je uspelo posneti fotografijo, ki je bila v enaki meri fascinantna in običajna: odsev polne lune na gladini morja. Čar tega dvojnega odboja sončne svetlobe, od lune prek morske gladine, me je pripeljal do tretje ravni odboja – igre svetlobe na filmskem platnu.
Loading suns
Lara Reichmann, Slovenija, 2023, DCP, barvni, 12'34'', svp
Loading Suns zažarijo v odsotnosti človeškega pogleda. Namesto njega ASTER, MODIS, MISR, CERES in MOPPIT pripravijo satelit na potovanje skozi neizprosne razmere v vesolju. Terra, znana tudi kot EOS AM-1, je večnacionalni znanstvenoraziskovalni satelit, katerega nadzorna misija poteka v heliosinhroni orbiti okoli planeta, kjer pet glavnih senzorjev, ASTER, MODIS, MISR, CERES in MOPPIT, nadzoruje zemeljsko ozračje, kopno in vodo. Zgodba o Terri vse od njenih skromnih začetkov do kasnejšega zatona in propada. Tudi ona bo nekega dne prenehala služiti svojemu namenu. Njena zgodba je predstavljena skozi polifonijo antropomorfiziranih glasov, notranjih naprav, s katerimi kognicija, refleksija in pomnjenje postanejo ponazoritve skupne prerokbe.
Prihodnost…je točno takšna, kot ste si jo zamislili
Sara Bezovšek, Slovenija, 2024, DCP, barvni, 13', sp
Prikaz dveh distopičnih prihodnosti skozi imaginarij internetne in pop kulture.
Projekcija v prisotnosti avtorjev.
O AVTORJIH:
Ulu Braun (1976, Nemčija) živi v Berlinu in na Finskem. Med letoma 1996 in 2005 je študiral slikarstvo in film na Dunaju, v Helsinkih in Berlinu. Od leta 1997 uporablja video za raziskovanje polja med likovno umetnostjo in avtorskim filmom ter je ena ključnih osebnosti, ki so slikarstvo prenesle v video umetnost. Njegova dela so redno predvajana na filmskih festivalih in razstavljena v umetniških institucijah.
Elisabeth Gabrielle Lee (1994, Singapur) je umetnica, pedagoginja in vodja raziskav. V svoji interdisciplinarni praksi uporablja nove medije, govorništvo in javno programiranje za preizpraševanje posttropskih okolij, psihospiritualnega tradicionalnega in neogotskega. Svoja dela je razstavljala v različnih muzejih in je izredna predavateljica, ki poučuje navzkrižni program na Šoli za medije in komuniciranje na London College of Fashion.
Carlos Velandia (1996, Kolumbija) je filmski ustvarjalec, ki se ukvarja s filmskim programiranjem in novimi mediji ter se pri svojem delu osredotoča na antihegemonsko reprezentacijo in razširjeno animacijo. Njegovo delo z Angelico Testrepo se je uvrstilo v 96. izbor za oskarja, nagrado BAFTA in nagrado Goya, prejel pa je tudi nagrado Uppsala v spomin na Ingmarja Bergmana. Njuni filmi so bili večkrat premierno prikazani na mednarodnem festivalu animiranega filma v Annecyju.
Siegfried A. Fruhauf (1976, Avstrija) je bil programski direktor Mladinskega festivala medijskih umetnosti Youki Wels. Od leta 2009 poučuje na Univerzi za umetniško in industrijsko oblikovanje v Linzu, najprej kot predavatelj, trenutno pa kot višji umetniški sodelavec. Je avtor številnih del in razstav s področja filma, videa in fotografije, sodeloval je tudi na različnih pomembnih mednarodnih filmskih festivalih (Cannes, Benetke, Berlinale, Sundance ...).
Lara Reichmann (1995, Slovenija) je umetnica, ki deluje na področju videa in animacije. Pri svojem delu pogosto izhaja iz zgodb o pozabljenih, izbrisanih ali nedoločljivih krajih ter likih, ki bivajo na periferijah arhivirane zgodovine. Njeni nedavni projekti se osredotočajo na digitalne vmesnike, glitche in časovne zamike, preko katerih se gradijo vzporedne virtualne pokrajine satelitskih posnetkov. Sodelovala je na več skupinskih in samostojnih razstavah.
Sara Bezovšek (1993, Slovenija) je vizualna umetnica, ki deluje na področju internetne umetnosti, eksperimentalnega filma in grafičnega oblikovanja. Za njeno umetniško prakso je značilna reapropriacija spletnih in popkulturnih materialov. Njene pripovedi so hkrati kritika in praznovanje zelo nasičenih spletnih medijskih pokrajin, po katerih vsakodnevno krmarimo. Sodelovala je na številnih skupinskih in samostojnih razstavah.
Silvia Dal Dosso (Italija) je umetnica, pisateljica in raziskovalka digitalnih tehnologij in spletnih subkultur. Leta 2016 je soustanovila umetniški kolektiv Clusterduck, ki deluje na področju raziskovanja, oblikovanja in transmedijev. S Clusterduckom je ustvarila in kurirala kolektivne razstave in interaktivne instalacije, kot sta #MEMEPROPAGANDA in Meme Manifesto, ter publikacije, kot je The Detective Wall Guide. Piše o umetnosti in tehnologiji.