Živi hlapi /

Živi hlapi /

Agave

(Magueyes)

Rubén Gámez, Mehika, 1962, digitalni format (posneto na 16 mm), čb, 8’50’’, brez dialoga

Film raziskuje alegorijo mehiške revolucije prek najbolj ikonične rastline v mehiškem kulturnem imaginariju – agave. Za razliko od Eisensteina in drugih avtoric_jev, ki so se ukvarjali s to temo, se je Gámez odločil, da se ne bo postavil na nobeno stran v boju, in čeprav prek vizualnega eksperimentiranja spravi svoje agave v boj, gre za bitko narave.

Visoka planota

(Altiplano)

Malena Szlam, Čile/Argentina/Kanada, 2018, DCP (posneto na 35 mm), barvni, 15’30’’, brez dialoga

Film, posnet v Andih v tradicionalnih deželah ljudstev Atacameño, Aymara in Calchaquí-Diaguita v severnem Čilu in severozahodni Argentini, poteka znotraj geološkega univerzuma predniških slanih ravnic, vulkanskih puščav in barvnih jezer. Z zlitjem zemlje in neba, dneva in noči, bitja srca in gore ter minerala in mavričnega oblaka Visoka planota razkriva vibrirajočo pokrajino, kjer svetlo modro sonce vedno grozi, da bo zakrilo krvavo rdečo luno.

Con cierto animal

Ivonne Sheen, Rebeca Albán, Peru, 2018, DCP (posneto na 16 mm), čb/barvni, 11’44’’, brez dialoga

Ljudje, Živali, Zemlja, Veter in Voda se vsi stekajo z enako energijo filmskega ognja, ki jih preči in povezuje. Con cierto animal, ki ga sestavljajo izobraževalne podobe iz filmov, posnetih na 16-mm filmski trak, ki so se nekoč uporabljali za našo vzgojo, pričara poetični trk podob človeškega in živalskega.

O tem, kar nas zadeva

(Sobre aquilo que nos diz respeito)

Cristiana Miranda, Brazilija, 2016, DCP (posneto na 16 mm), barvni, 8’35’’, brez dialoga

Rimski kipi Visečega vrta Valonga skrivajo zgodovine krvi in smrti. Vrt, sedem metrov nad tlemi, z dolgimi stopnišči, ki mejijo na sosesko Morro da Conceição, od koder stražijo zavoje Zaliva Guanabara, ki ga mesto vztrajno zaseda. Spomenik za mesto sužnjev. Film prinaša spomin na tržnice s sužnji, ki so bile tam pred izgradnjo Vrta, pred zasutjem pristanišča v Valongu. Rimske kipe pokrijemo s slamo Omulúja, ki je izvirno afriški bog, da bi postavili pod vprašaj simbolne narative številnih zatiranj, ki nas konstituirajo, ter dnevno nasilje čaščenja oddaljenih in vsiljenih simbolov.

Neonski korteks

(Corteza neón)

Bruno Varela, Mehika, 2020, DCP, barvni, 14’08’’, angleški in slovenski podnapisi

Vaja v naključnem materialističnem filmu, koluti, ki jih naseljujejo strukture, kjer se nekaj časovnosti sesede ob razvijanju filma in skeniranju, pri čemer se vsadijo v skupen spomin, na koncu pa tkejo mutirano delo svetlobe in plinov. Spekulativna fikcija, rastlinska naracija, sanje semen.

Erodirana piramida

(Piramide erosionada)

Kolektiv Los ingrávidos, Mehika, 2019, DCP, barvni, 8’50’’, brez dialoga

Piramida je bila nekoč gora.

Deep blue

Sebastian Wiedemann, Kolumbija, 2020, DCP, barvni, 7’45’’, brez dialoga

Vrelci in Apneje med Svetovi, da bi se zoperstavili pandemiji in jo ponovno bivali. Moč maternice sveta. Ob soočenju s tisoči teles, ki ne morejo dihati in jih usmrtí covid-19, naj bi to delo razmislilo o sili apneje kot načinu dostopa do prvobitnih življenjskih stanj. Če je bil covid-19 posledica antropičnih dejanj, se to delo predlaga kot gesta upora s sklicevanjem na povezavo med kozmosom in izvori življenja.

» Deep Blue: A Cinematic In-Between-Living’s Memories of Future by Sebastian Wiedemann

Projekcijo bo uvedel kurator Jean-Jacques Martinod.

Za podporo pri izvedbi programa se zahvaljujemo Keiser University iz Floride.

OPOZORILO: Nekateri programi vsebujejo filme z močnimi utripajočimi svetlobnimi in zvočnimi signali.